Faceți căutări pe acest blog

9 august 2012

Cum am scapat de suzeta

Sambata implinim o saptamana de cand micul Gogoshel (1 an si 11 luni, mare iubitor de suzeta) a scapat de ea (cam tarziu, ar spune unii - total de acord -, dar asta este o alta discutie)..yeay!!!






Eu am fost dintotdeauna impotriva suzetei (dar multe dintre principiile de dinainte de nastere se schimba pe parcurs)..mi-am propus sa nu o folosesc deloc..am rezistat cam 2 luni de la nastere sa nu ii dau deloc suzeta, dar, pe la 2 luni, intr-o dupa-amiaza, sotul m-a convins sa incercam suzeta, din dorinta de a avea cateva minute de liniste in casa...pentru Gogo a fost dragoste la prima atingere..s-a indragostit pur si simplu de suzeta..
Pe masura ce timpul trecea, mi-am propus sa il dezobisnuiesc de suzeta (nu ieseam niciodata cu suzeta la locul de joaca, o ascundeam mereu etc etc), dar nu am avut niciodata curajul propriu-zis sa o elimin total, pur si simplu incercam sa ii explic sa apelam la ea doar la somnic sau in momentele mai "grele"...mare greseala am facut..
Pe la 1 an si 10 luni am incercat sa ii tai suzeta..nu i-am taiat varful, ci pe verticala, astfel inca o mai putea suge)..i-am dat-o asa, taiata, nu ii placea deloc, sesiza schimbarea, spunea ca e "rupta", dar nu plangea dupa ea..am rezistat o zi cu suzeta "rupta", zi in care nu a cerut-o deloc, doar o tinea langa el...din pacate, am facut marea greseala sa apelez din nou la suzeta buna (am fost la o petrecere si facea "ravagii" pe acolo, iar eu am cedat)..
Dupa ce ne-am intors din vacanta de pe frumoasele meleaguri moldovenesti, mi-am facut curaj si am demarat marea operatiune de eliminare a suzetei...aveam un ragaz de 3-4 saptamani (in septembrie ma intorc la serviciu si Gogo va merge la cresa), asadar, acest intreval de timp ramanea singura portita..
Cum am procedat? I-am ascuns pur si simplu suzeta si i-am explicat ca are bubite in barbie din cauza suptului suzetei, ca medicul ne-a indicat sa facem pauza si sa tratam bubitele)..in fiecare seara avem si un mic procedeu de tratare a bubitelor, in care dam cu o crema fictiva pe barbie si tinem cateva minute un mic pansament acolo) si i-am spus ca vechea suzeta a ramas la....pisica! :) a fost primul animalut care mi-a venit in minte...
Si a functionat!
In primele 2-3 zile intreba foarte des de suzeta, reluam de fiecare data explicatiile de mai sus si incercam sa ii distrag gandurile de la suzeta..
Ce-i drept, au fost cateva zile pline de nervisori (specifici oricarei perioade de "dezintoxicare", de eliminare a unui viciu din viata noastra), dar ne tinem tare pe pozitii.
Sugestii
  1. Nu cedati si fiti consecvente! Consecventa e cheia succesului. Este atat de usor sa renunti la suzeta, pentru noi a fost mai usor decat mi-as fi inchipuit vreodata! doar ca nu am avut eu curajul sa incep mai devreme...
Copiii (oricat de atasati ar fi de suzeta) se descurca mai usor fara ea decat parintii..acum am ajuns la concluzia ca am tot amanat aceasta operatiune de eliminare a suzetei din viata noastra, mai mult din comoditate..a noastra, a parintilor.

     2. Alegeti o perioada in care sa nu apara deplasari, mari schimbari in rutina piticului. Eu am esuat la prima incercare..

6 comentarii:

Unknown spunea...

noi avem 1 an si 4 luni si am zis sa o mai las cu suzi!!! dar ma sperie gandul ca in curand o vom scoate din rutina!!afara doar cand urla i-o dau si seara la nani....dar am zis ca e inca mica sa intelegea "ca o dam la catei"sau ca e rupta..si am zis ca pana la aproape 2 ani sa o mai las..atunci o ducem la cresa si e musai fara!!
felicitari pt reusita

Bia spunea...

Luna trecuta,la 1 an si 10 luni am scapat si noi de suzeta. Secretul? Gasirea unui moment prielnic, o explicatie pe intelesul lui si consecventa. De ceva timp inventasem o poveste de seara despre un baietel care a gasit un catelus ce plangea pentru ca era singur. Baietelul i-a dat hainute jucarii, laptic si suzeta lui si au devenit buni prieteni. Apoi am avut cateva zile libere cand am stat mai mult cu el asa ca am incercat scoaterea suzetei fara sa ma gandesc ca voi reusi neaparat. I-am explicat ca baietii mari nu au nevoie de suzeta asa ca daca vrea (numai daca vrea) o vom da unui catelus singur. A vrut, am dat-o si gata! Seara a inceput sa intrebe de ea, i-am amintit ca el a dat-o pentru ca e baiat mare,am spus povestea cu baiatul,catelul si suzeta si am depasit momentul. In 3 zile nu mai intreba de ea. Eu am ales sa renuntam la ea dupa ce i-au iesit toti dintii.

claudia_mami spunea...

la noi a fost usor chiar anainte de a naste am facut o serie de cumparaturi printre care am ales doua frumoase suzete insa printesa mea nu lea vrut asa ca au stst mult si bine in dulapiorul ei .a fost mai greu cu biberonul dar am reusit simplu cand m-am decis sa scap si de pampers atunci am trecut si la ascuns biberonul ,mia prins bine sfatul mamei mele .

Anonim spunea...

Eu la un an si vreo 3 luni am renuntat la ea, cand inca o puteam pacali usor cu multe. Cand incepea sa se smiorcaie, de obicei dimineata devreme, ii faceam repede un biberon. In vreo 3 zile nu s-a mai trezit pentru suzy. La biberon am renuntat cand avea 2 ani jumate, de frica sa nu faca acele carii de biberon. I-am spus ca nu mai avem biberoane si cand vroia biberonul, ii dadeam altceva de mancare. Atunci a inceput sa manance Barni, dar a fost temporar, s-a saturat repede de alea. De biberon mai intreaba din cand in cand, mai ales cand vede alti copii sau vede lapte si cereale prin magazin. La pampers am renuntat ultimul si pana nu am "rupt pisica in doua" nu am reusit. Ii tineam pampersul dar ii ceream sa imi spuna cand vrea la toaleta. Si facea jumate la toaleta, jumate in pampers. I-am cumparat chilotei cu Kitty si Printese, care ei ii plac f mult si i-am spus ca nu poate face pipi pe ele, ca se strica si se supara. Si a functionat. De vreo 2 ori a facut totusi pe chilotei, dar apoi s-a invatat.

Unknown spunea...

gata!! aseara la 1 an si 9 luni am scos suzeta...am avut prima noapte fara ea..cu foieli+treziri...
am mai incercat o data pe 31 decembrie ca se ruosese tot asa pe verticala si nu am vrut sa=i dau alta noua..a zis ca e stricata sa o dam la pisica...a adormit la amiaza fara ea dar doar 45 min apoi am cedat si i-am dat=o pt a dormi mai mult..de data asta nu vreau sa mai cedez ca se aproprie momentul cresei si nu il las acolo cu ea!!

spuneti=mi cam cat dureaza perioada de dezobisnuit??

tZU spunea...

la noi a durat maximum o saptamana..dupa 7 zile aproape ca nici nu mai intreba de ea..in primele 7 zile ma toto intreba, o cerea, eu ii repetam acelasi mesaj (e la pisica bla bla bla), uita de ea , peste cateva ore o cerea din nou si tot asa...s-a dezvata mai repede de cat mi-as fi imaginat vreodata..ideea e sa fii tare si sa nu cedezi..sa nu o mai vada deloc! mult succes! pupici