Faceți căutări pe acest blog

8 aprilie 2012

Necesarul zilnic alimentar al copiilor cu varsta 1-2 ani

Cat trebuie sa pape un bebe pe zi?
Cata carne trebuie sa pape pe zi, cat lapte trebuie sa bea? Intrebari pe care, oricat am citit si m-am documentat, nu le-am lamurit nici pana acum..
Am fost zilele trecute la pediatru si, printre altele, iata ce ne-a sfatuit pediatru in ceea ce priveste regimul alimentar al copiilor intre 1-2 ani.
nota - valorile din tabel sunt orientatice (fiecare copilas are ritmul sau)




PS. eu respect in mare cantitatile, dar ii dau, de ex, mai multe fructe si legume decat scrie in tabel.



Regimul alimentar al copiilor cu varsta 1-2 ani



O cana = un vas (castron / cana / pahar) cu capacitatea de aproximativ 250 ml


TIP
CANTITATE
OBSERVATII


LACTATE


2 portii = 500 ml
1 portie inseamna:
·         1 cana de lapte
·         1 iaurt mare / 2 iaurturi mici
·         50 grame de branza telemea / mozzarella
·         1 cana de branza de vaci


LEGUME


1
1 portie de legume inseamna aprox.:
·         1 cana de legume gatite
·         1 cana suc de legume
·         1 cana de vegetale crude
·         2 cani de legume frunze proaspete
·         1 cana piure de caartofi


FRUCTE

1
1 portie de fructe inseamna:
·         1 cana de suc fructe
·         1 cana de fructe crude
·         Jumatate de cana de fructe confiate
·         1 mar mic / 1 para medie / 1 banana


CARNE /OUA


1 ½
1 portie de carne / oua inseamna:
·         30 grame de carne preparata
·         1 ou



CEREALE


1
1 portie de cereale inseaman aprox.:
·         1 felie de paine (de marimea unui CD)
·         1 cana de fulgi de cereale
·         Jumatate de cana de orez / paste gatite (de marimea unui mouse de calculator) J


2 comentarii:

Anonim spunea...

la legume scrie 3/4 asta inseamna 3-4 p[ortii sau 3/4 dintr=o portie?

tZU spunea...

3 sferturi..desi, personal, eu i-as da mai multe legume