Faceți căutări pe acest blog

9 februarie 2012

Laptele se BEA sau se MANANCA??? - problem solved!

Am INVINS!!!!
Am invins lupta cu papatul laptelui cu lingurita..de vreo 2 luni si un pic, BEM laptele din canita cu pai si nu il mai servim la lingurita!!! pentru mami acesta reprezinta un urias succes!




De pe la 8 luni pana la 1 an si 2-3 luni m-am chinuit sa ii dau laptele formula cu...lingurita..
Pe scurt, ca sa nu rescriu toate detaliile (trecerea de la alaptare la lapte formula si tot "chinul" linguritei), toata povestea o gasiti aici
Cum am reusit?
- am incercat o multitudine de modele de de canite si in fiecare seara incercam unul sau doua modele...avea perioade cand prefera cana cu cioc moale, cana cu gaurele, cana cu pai..dupa 2-3 seri se plictisea si iar refuza, trebuia sa incerc alt si alt model..  
- intr-un final dintre toate recipientele posibile si imposibile ne-am oprit la canita cu pai..
- pe timpul mesei incercam sa il "distrez" in orice mod: ii puneam muzica pe telefon, ii aduceam juacriile preferate, ii dadeam carticele cu poze, inventam tot felul de jocuri..Uneori cand "clacam" il puneam in fata calculatorului pe site-ul duck tv unde exista sectiunea Duck School si une ii aratam tot felul de animale, pasari, fructe etc etc...Nu ma blamati..nu il tineam decat 10 minute pana reusea sa bea lapticul, dar din toata chestia asta a iesit ceva bun: a invatat animalele si fructele!
- am incercat intr-o zi inclusiv sa il las mai mult de 3 ore fara papa, sa simta nevoia de a manca...dar nu m-a lasat inima sa continuu cu aceasta solutie
- in ultima perioada cere el singur sa bea unele lichide si din paharul normal..
- ca minus: s-a lenevit si inca nu prea vrea sa-si tina el singur cana tot timpul..trebuie sa ii tin eu canita..deh..para-malaiata..:)))

Concluzia!
- pe cat posibil, incercati sa nu faceti ca mine: eu am persistat, de nevoie, in a-i da laptele cu lingurita, pentru ca, altfel, il refuza, si avea nevoie de lapte..si asa intram intr-un cerc vicios..
- oricum, piticul meu nici nu se prea da in vant dupa lapte..in schimb, iubeste iaurtul..acum, dupa 1 an de zile nu ma mai stresez ca "trebuie" sa bea 500 ml lactate pe zi (cum zice cartea)...ii dau cam 400 ml lapte, plus 1 iaurt, branza..deci acopar necesarul de calciu
- multa multa rabdare si nervi tari! 
- vorba unor apropiati: la un moment dat (1-2-3- ani etc) va invata si el sa bea..:)))

Niciun comentariu: