Faceți căutări pe acest blog

6 decembrie 2011

Cascaval facut in casa - pentru pitici si nu numai

Inspirandu-ma de la o veche prietena (multumesc din nou, Tania), care are reteta de la mama ei, am incercat sa ii pregatesc piticului meu de 1,3 ani cascaval facut in casa. Gogo adora cascavalul! Neavand intocmai ingredientele din reteta prietenei mele si mai ales ca tot ce aveam in casa era din surse sigure (de la tara) am adaptat putin..iata ce am folosit eu:
  • 2 litri de lapte de vaca de tara
  • 1 kg branza de capra
  • 300 grame telemea de vaca
  • 1 pachet de unt 200 grame
  • 2 oua
  • bicarbonat de sodiu



Eu nu am mai adaugat sare, intrucat telemeaua era deja putin sarata (si oricum nu adaug sare in mancarea piticului)
Sa trecem la treaba:
Am fiert laptele de vaca..cand acesta dadea in clocot, am adaugat branza de capra si am mai fiert vreo 5-10 minute pana ce laptele fiert se branzeste, apoi am lasat branza sa se scurga intr-un tifon curat timp de 10 minute.



Ulterior, intr-o alta oala, am topit untul, am adaugat telemeaua maruntita, branza, ouale batute si amestecate cu bicarbonat si am amestecat incontinuu, pe foc, aproximativ alte 5-10 minute.



Am turnat toata compozitia intr-un vas yena uns cu unt si un recipeint cu forme speciale pentru pitic si am lasat compozitia la rece pana a doua zi.


Pofta buna!




PS. nu sunt 100% incantata de aspect (mai avem de lucrat putin), dar gustul e minunat!

Niciun comentariu: