Faceți căutări pe acest blog

25 aprilie 2011

prima vizita la bunici

Au si bunicii un important rol in dezvoltarea - din toate punctele de vedere - a copilului / bebelusului..
abia acum, dupa o ședere de o saptamana la bunici, am ajuns la aceasta concluzie..
practic, in 7 zile cu bunicii (de la Bacau) si alte rude, rubedenii apropiate sau mai indepartate, am sesizat ce progrese remarcabile a realizat Gogo (la aproape 8 luni): si-a cunoscut strabunicii, a vazut pentru prima data un ieduţ, gainuse, vaca, oi, catel..etc, a învatat sa faca pasi, sa stea in picioruse cu doar foarte putin sprijin, sa imite comportamentul celor din jur, sa reziste mai mult de cateva minute fara mami si tati...practic, fiecare persoana cu care intra in contact aduce ceva nou in procesul de entertainment si educatie al copilului..lucruri noi la care eu - sincera sa fiu - din lipsa de timp, idei..poate nu m-as fi gandit sa i le impartasesc lui Gogo..
si ce e mai important din toate, Gogo a învățat / va învăța să iși cunoasca originile (moldovenesti si oltenesti)..



Viata in Capitala vine cu riscurile ei: ne poate indeparta de traditii, de obiceiuri, de regionalisme, de graiul dulce moldovenesc, de perfectul simplu oltenesc..si acesta este rolul cel mai important pe care trebuie sa il joace bunicii in viata unui copil, din punctul meu de vedere..
Sa ne intelegem, am respins dintotdeauna ideea substituirii parintilor cu bunicii in cresterea unui copil, nu am fost si nu voi fi niciodata de acord cu "exilarea" copilului la bunici, din lipsa de timp, bani, cariera..etc..
Dar o escapada din cand in cand la acestia / petrecera vacantelor la bunici nu poate fi decat benefica!
Ps. atata timp cat:
  • Metodele de educaţie şi mentalitatea de viaţă ale bunicilor nu difera considerabil faţă de cele ale noastre.
  • Bunicii reusesc sa isi mentina "obiectivitatea" si nu ajung sa răsfeţe excesiv copilul.
..dar aceasta este o alta discutie..
Hristos a înviat!


Un comentariu:

Anca Diana spunea...

nici nu as fi putut sa punctez mai bine decat tine toate aspectele astea... si noi ne-am intors tot de la bunici si strabunici cu un alt copil decat am plecat si eu plina de nervi, evident :( nici eu nu sunt de acord cu exilarea copilului, insa acum am hotarat ca nici in vacanta fara noi nu-l lasam, ca e jale...